DĹŽKA: 44,9 KM PREVÝŠENIE: 501 M MAX NMV: 952 M MIN NMV: 451 M NÁROČNOSŤ: STREDNE ŤAŽKÁ FAREBNÉ OZNAČENIE: ZELENÁ

Zaujímavá tréningová cyklotrasa na vás čaká na Kysuciach. Výjazd sa odporúča z Novej Bytrice, kde sa prejdením lávky napojíte na cyklomagistrálu, ktorej príjemným nenáročným úsekom sa dostanete do obce Klubina. Tam opustíte cyklomagistrálu a cez dedinu prídete ku Klubínskemu potoku. V tejto časti začína stúpanie k hrebeňom Kysúc. Približne 6 km šliapete ku horárni, pri ktorej zabočíte vpravo a ďalším tiahlym stúpaním pokračujete na hrebeň. Tesne pod vrcholom zídete napravo z asfaltu na hlinenú lesnú cestu, po ktorej dosiahnete najvyšší bod okruhu. Po modrej značke prídete na križovatku „Veľký potok – Nová Bystrica”, kde je možné si skrátiť cestu v prípade zlého počasia či vyčerpania. Trasa ďalej pokračuje po vrstevnici smer Vychylovka – Pavelkovia. V tejto časti trasa prudšie klesá, preto buďte opatrní. Zelená značka vás zavedie na hlavnú cestu do Vychylovky, kde odbočíte vľavo až prídete späť do Novej Bystrice.

[insert_php] $chrome = strpos($_SERVER[„HTTP_USER_AGENT“], ‚Chrome‘);
else {
}[/insert_php]

ĎALŠIE TRASY:

Príjemných aktívnym relaxom bude pre vás zaručene absolvovanie nenáročnej vyše 20 km trasy s východiskom na námestí vo Varíne a cieľom v nádhernej obci Gbeľany. Po štátnej ceste sa dostane na križovatku do Žiliny, odkiaľ pokračujete do obce. Po...

Ideálny rodinný výlet na ceste za krásami Kysúc na vás čaká na novovybudovanom cyklochodníku s ľahkou náročnosťou, ktorý začína v Krásne nad Kysucou. Po zvládnutí 38,7 km mierneho stúpania dosiahnete cieľovú destináciu, sedlo Demänová. Vytrvalci môžu pokračovať ďalej...

Jednou z náročnejších cyklotrás regiónu Malá Fatra je okruh cez kopec Mravečník, na ktorý sa môžete napojiť z Kysuckej alebo Terchovskej doliny. Ak si ako výjazdový bod zvolíte Terchovú, začnite krátkym úsekom po asfalte, asi po 1 km zabočte...

Región vo svojej bohatej ponuke cyklotrás zahŕňa okruh vhodný aj pre cestných rekreačných jazdcov. Viac ako 70 kilometrový úsek pomerne zhustený automobilovou dopravou vedie z Terchovej smerom na Zázrivú. Prvý zahrievací kopec Rovná hora vás čaká už 5 km...

Hornotižinská adrenalínová cykloturistika, určená predovšetkým technickým a skúseným jazdcom, začína v Terchovej, odkiaľ smeruje na Panskú lúku k osade Káčerovci. Tam sa štrková cesta mení na príjemnú mäkkú trávnatú cestu, ktorá však začne časom prudko stúpať. Náročný výšľap sa...

V repertoári cyklotrás Malá Fatra sa vám ponúka ďalší príjemný okruh, na ktorom si užijete z každého niečo - kopce, zjazdy, rovinku a štandardne nádherné výhľady na okolité vrchy. Po výjazde z Terchovej je prvým orientačným bodom osada Horná...

Spoznať prírodné krásy rodiska Juraja Jánošíka umožňuje zo sedla bicykla stredne ťažká trasa Terchovským chotárom. Prvé stúpanie, v závere ktorého treba bicykel vytlačiť, je nad Holešovou Skalou vo výške 846 m.n.m. Po jeho zvládnutí sa dostanete na hrebeň, po...

Takmer 50 kilometrová trasa vedie hornatou lokalitou Kysúc okolo Vodnej nádrže Nová Bystrica, ktorá bola postavená v rokoch 1983 - 1989. Nachádza sa na rieke Bystrica, pod sútokom potoka Harvelka a Riečníckym potokom. Na dne údolia, ktoré je dnes...

Pohodu a unikátne výhľady si zaručene vychutnáte na nenáročnej cyklotrase okolo Vodného diela Žilina. Jej dĺžka a minimálne prevýšenie neodradí od výletu deti ani aktívnych seniorov. Cesta vás zavedie až pod hrad Strečno, ku kompe pri rieke Váh. Prechodom...

Podobne ako u predchádzajúcej trasy, tak aj u tejto vyrážame z Budatína v Žiline. Orientačným bodom je centrum Tepličky nad Váhom, odkiaľ nasleduje stúpanie na vrchol Straníka. Komu nestačia sily, nemusí odbočiť na kopec, a môže pokračovať zelenou trasou...

Tento stredne ťažký okruh je určený najmä MTB bikerom, pretože sa na úseku striedajú rôzne povrchy - asfalt, šotolina aj hlina. Od Budatína cez Vodné dielo Žilina prevláda ľahký terén, ktorý vo Varíne strieda stúpanie cez Jedľovinu do Dolnej...